<<tilbake Topper i dalen Kart: Norgeskart.no
Storeknuten (1055)
Fra Øvstabøstølen følger du hyttestien langs Bergebekken opp til Bergebekktjørna. Gå til venstre for tjørna og følg ryggen opp til toppen.

Fra øvre hytteby går du stien opp til Djupavatnet, følger stien på sørsida et lite stykke før du starter stigningen. Følg ryggen mot toppen.
4-5 t

Hallbrekknuten (1041)
Start fra Øvstabøstølen, kryss elva og finn en brukbar sti på moreneryggen til høyre for Veltebekken. Følg svabergene mot Nonsbekken, og følg ryggen opp mot toppen. Ta en stopp ved utspringet av fossen, ganske tøft å kikke utfor kanten. Har du problemer med høyder bør du ikke ta denne turen.
Osmundknuten
Fra Øvstabøstølen følger du stien opp langs Stølsbekken til Osmundhåla. Hold litt til venstre mens du leter opp stien som går på skrå oppover lia mot høyre. Når du når toppen av skaret holder du mot høyre, og følger ryggen  mot toppen.
Fra øvre hytteby kan du følge stien opp til Djupavatnet. Herfra sikter du deg rett mot toppen, lite sti.
Kvitafjell
Det letteste er å gå turistløypa opp Tveitebrekka. Så dreier du mot høyre og arbeider deg mot toppen.
Turen kan også gås fra Øvstabøstølen. Følg stien rett opp fra demningen, og fortsett opp Veltebekkskardet. Så dreier du mot venstre og går mot toppen. Det er fint å gå returen ned Tveitebrekka.
Odden (831)
Navnet på denne toppen er usikker, men toppen er fin og lett og nå. Start fra parkeringen ved Tveitebrekka og følg stien nordover over Tverråna. Følg fortsatt stien et stykke, drei av oppover mot venstre og mot toppen. Returen kan gjøres med å følge ryggen et stykke, og så drei ned mot Tverråna.
2-3 t
Tverråknuten (977)
Følg stien opp Konedalen, over Tverråna. Følg stien et stykke, og sikt deg opp mot toppen.
Du kan også gå fra vestre ende av Hunnevatnet. Her er det sti opp til Tuftetjødn, du passerer Bolagstødne. Så dreier du oppover mot toppen.
3-4 t
Komleknut (952)
Følg turistforenings løype fra Høgaleitet, og ta av mot Sandvatn. Ved Kringlekveven tar du nordover og rett opp mot toppen.
Lett tur, med kjempeflott utsikt. Du kan returnere ned Konedalen, men må vade et stykke langs vannkanten på Øvre Tverråtjern. På veien plasserer du helleren Øvre Tverrålege.